Koncerty Silver Rocket |
---|
25. 4. Praha - Meet Factory: Karate (USA) |
15. 11. Praha - Meet Factory: New Model Army (UK) |
Aktuální články |
---|
Novinky: 14. 12. PLANETY – Máme ruce hluboko ve vodách |
Inkvizice: 31. 5. Dominik Duka |
Nejchytřejší kecy: 9. 12. OTK: Brno – deset let |
Miluju první sólový album Natea Halla (jinak kytara a hlas U.S. Christmas) „A Great River,“ který vyšlo v roce 2012 na Neurot Records. Je to jedna z „nejprázdnějších“ desek, co znám (spolu se „Season Of Doom“ od Unkilled Worker a „Harney County“ od Chrise Eckmana) - zdánlivě bezcílný minimalistický drhnutí akustický kytary; melodie, který jsou evidentně duchem jinde; hlas, kterej se do nich jakoby náhodou trefuje... Je to krása. Nate Hall teď ten samej koncept převedl do elektrický podoby: a „Fear Of Falling“ má stejnou mystiku.
Tahle kazeta vyšla v nákladu 100 kusů na holandským labelu Breathe Plastic a já se do tý muziky na první poslech beznadějně zamiloval. Inspirační zdroj je tentokrát naprosto jasnej a přiznanej: Crazy Horse. Jestli máte od Neila Younga rádi famózní živák „Weld“ z roku 1991, vítejte na palubě. Primitivní kytarový „sóla“ na jednom akordu, který se táhnou několik minut (nejkratší z pěti tracků na „Fear Of Falling“ má přes sedm minut...), totálně úsporná rytmika, hluboký echa, prázdnota z posledního koutu zapomenutý pustiny – a tentokrát o něco špinavější a razantnější Nateův hlas. Největší rozdíl oproti živákům Crazy Horse z 90. let? Zatímco Neil Young a jeho kluci svoje kytarový orgie omotávají kolem hymnickejch melodií, Nate Hall se „opírá“ jen o vítr a nejasnej pocit. To NIC, který na „Fear Of Falling“ rezonuje ze všech koutů, je obrovský a silný.
Pro MUZIKANTY by asi poslech týhle kazety znamenal jedno velký utrpení. Pro mě je to naprostá krása, nádhera, poklad. Doporučuju. K poslechu TADY.